Conversatiepotentieel, Content, Contagious…Ik zie een C aan mogelijkheden.

Hallo allemaal en Kale,

Ik zal eerlijk tegen jullie zijn: eigenlijk heb ik helemaal geen tijd voor een blog. Maar omdat er recentelijk iemand naar vroeg, máák ik er gewoon tijd voor.

WellivisCcht dat ik een beter onderscheid moet maken tussen druk zijn en druk doen.

Beste Kale, momenteel is er iets aan de hand in het land der ondernemers. Ik merk het overal. Sinds de industriële revolutie zijn we eigenlijk alleen maar aan het graaien geweest. Niet alleen de bankiers, maar voor iedereen van wie de bomen tot de hemel groeiden stond vaak omzet en resultaat op de prioriteitenlijst. Ik werd hier laatst door geïnspireerd op een seminar van een bakkersbedrijf met ca. 55 winkels. Afgelopen jaren, en dan met name de jaren vóór de crisis, wilden we alleen maar méér méér méér…Groter huis, betere beloning, grotere auto, jongere vrouw en/of vriendin.

Of minnares, zoals je wilt.

 

In de afgelopen zeven jaar hebben we veel na kunnen denken. En volgens mij hebben we dat collectief dan ook gedaan. Op een gegeven moment zijn we uit ons bed gestapt en hebben we besloten hét anders te doen. Anders te kijken naar onszelf, naar anderen en naar onze planeet waarop we (hopelijk) elke ochtend wakker worden. Pantoffels aan, van zittende naar staande houding, knieën van gebogen naar recht. Handen omhoog, stretchen, jezelf in de spiegel bekijken en dan al glimlachend tegen jezelf roepen: ‘Yes! Super veel zin in vandaag, ik ga LEUKE dingen doen’. Het geheim zit hem in dit niet alleen op zaterdag en zondag te roepen…maar de hele week! Gewoon doen, op maandagmorgen 7 uur…hoe lekker is dát!
LEUK moet de drijfveer zijn in alles wat je doet. Met je kids naar het bos, met je vrienden naar de kroeg, met je klanten over inspirerende vraagstukken brainstormen, met je collega’s spannende uitdagingen aangaan. Je ziet al in de voorafgaande zin dat het zakelijke vlekkeloos overgaat in de privé sferen…coversation

LEUK is niet alleen prettig voor mensen, lees werknemers, zelf. Het is ook een sleutel voor het acquisitie succes voor het bedrijf waar hij of zij werkt. Met de komst van social media wordt het hefboomeffect natuurlijk nog een stuk makkelijker gemaakt richting de achterban van de LEUKE medewerker. Prospects zijn net als zuurstof. Je hebt ze nodig om te overleven, ze zijn overal om je heen, maar vaak zie je ze niet. Aan de bar, op een bruiloft, in de trein…

Ik eindig mijn betoog met te zeggen dat ik altijd erg geïnspireerd raak door het woord Conversatiepotentieel van Steven van Belleghem, maar ook door het begrip Contagious Marketing van Tjeerd de Jong. Ik eindig ermee. Maar het begint met PASSIE. In maart ben ik gevraagd hierover een inspiratiessie te geven op een accountantskantoor. Als ik praat met passie moet dit me makkelijk lukken. Ik heb van alles gestudeerd; van bedrijfskunde tot aan International Management. Het was net rot fruit: niets is blijven hangen. Ik ben een Baard van de praktijk. Derhalve wil ik je wijzen, beste Kale, op een mooie praktijkcase van Heembouw, waar werknemers écht een verschil kunnen maken. Lees hem hier:

http://www.heembouw.nl/blog/algemeen/66-meer-bezoekers-via-social-media-bekijk-ons-online-jaaroverzicht-2014.html

Beste Kale, waar kom jij elke dag je bed voor uit?

Till next time!
Gr,
Baard.

Trackbacks voor dit bericht

  1. Links delen op je blog & terug naar een traditie - Elja Daae