Het dagmenu: de AAA-mix en een Zinger

Beste Baard,

Zo, nu ben ik eens aan de beurt… joh, ik was zo bezig met mijn klanten en de klanten van mijn klanten… je zou bijna vergeten wat ons verder nog bezig houdt. Vrouw, kids, familie, vrienden, sociale beslommeringen, sport, nog meer klanten… enne ja, blogmaat Baard.

disneyIk moet je bekennen dat het bijzonder prettig werken is met prettige klanten. Je zal zeggen: “Ja Kale, da’s een lekker simplistische manier van bekende deuren intrappen”… en daar heb je natuurlijk gelijk in, maar het is wel een feit. De vraag derhalve is: Hoe creëer ik voor mijzelf een prettige en tevreden klant…? Welnu, ik heb daar met mijn jan-boeren-fluitje wijsheid een geweldige marketingmix voor bedacht en ik noem het de AAA-mix.

Denk nu niet gelijk aan mensen die te diep in het glaasje kijken of banken die er (zelfs in deze tijd) geweldig voor staan betreffende hun financiële huishouding… nee, de AAA-mix staat in dit verband voor Aandacht, Allvertising, Ambassadeurschap.

Gooi alle boeken van McCarthy, Kotler, Trout, Levinson en Godin maar in de papierbak, want dit zijn de drie toverwoorden. Het begint met Aandacht, dat is wat een klant wil. Zelfs bij een niet prettige boodschap vindt een klant het prettig dat je hem of haar informeert. Je hoeft niet de deur plat te lopen bij je klant, want die wil zich uiteraard focussen op zijn/haar core-business, maar doe de dingen die je belooft en zeg die dingen die je gedaan hebt, of de dingen die je juist nog niet hebt gedaan.

In ons online wereldje is reclame en advertising een beetje tot een non-woord verheven. Ik spreek daarom liever van Allvertising. We dienen tegenwoordig de boodschap van de klant via zo velen kanalen de wereld in te schoppen dat je er bijna groen en geel van ziet. Allvertising is de manier van de juiste kanalen inzetten voor de doelgroepen die je wil bereiken voor je klant… over focus gesproken 😉
Baard, wij hebben daar samen onze toverformule voor gecreëerd nietwaar? Die formule heet #Marketing48.

Maar nu komt het… Een klant die aandacht krijgt in combinatie met.. jawel een goed product of dienst middels de juiste Allvertising, die gaat zich gedragen als een afgezant, een gezant, jouw vertegenwoordiger, jouw bijna zaakgelastigde, jouw ambassadeur. Ambassadeurschap, dat is wat je wilt. Je wilt tientallen, nee honderden gratis accountmanagers voor je toko rond hebben lopen nietwaar?! Heerlijk zo’n belletje met de boodschap: “Dag meneer Baard, dag meneer Kale… ik hoor dat ik bij u moet zijn voor….”.

Maar zonder gekheid Baard, alle succes begint met een Zinger, wanneer gaan we weer op pad? Succes gegarandeerd!

Cheers, ruik je later…

Schrijf mee! Plaats een reactie.
  1. I always spent my half an hour to read this website’s articles everyday along
    with a mug of coffee.

    Beantwoorden

Laat een reactie achter